Relatiegeschenken

Tips van Allgifts

Kerst Tassen Populaire relatiegeschenken Duurzame relatiegeschenken

Inspiratie

Lente Zomer Winter Duurzaamheid Beursartikelen
Gratis verzending Beste prijsgarantie Gratis sample & drukproef 10.000+ relatiegeschenken Meer dan 20 jaar ervaring
Allgifts

Feiten en cijfers van relatiegeschenken

Een relatiegeschenk is altijd leuk om te krijgen. Maar wat nog veel leuker is, is om een relatiegeschenk weg te geven!
Onderzoek heeft namelijk aangetoond dat een mens van weggeven gelukkiger wordt. (Bron: mens en samenleving 2015)

Reclame wordt twee keer zo vaak herinnerd door een promotioneel item dan door een TV commercial. Op de afbeelding hiernaast is dit gegeven duidelijk afgebeeld. Ook is te zien dat een promotioneel item meer herinneringen opwekt dan een radioreclame.

Een voordeel van het promoten met behulp van relatiegeschenken is dat het een relatief goedkoop middel is dat erg gunstig uitpakt. Namelijk 86% van de ontvangers gebruikt promotionele ook daadwerkelijk en zal dus regelmatig aan uw bedrijf herinnerd worden. (Bron: PPP 2014)

Het is nu al wel duidelijk dat relatiegeschenken niet alleen leuke weggevers zijn, maar dat de geschenken u ook echt wat opleveren.

Gemiddeld worden relatiegeschenken 1x per dag gebruikt door ontvangers. Dit betekent dat de ontvangers dagelijks geconfronteerd worden met de boodschap. Alleen dit gegeven maakt het al aantrekkelijk om uw bedrijf te promoten met behulp van relatiegeschenken. (PPP 2014)

Daarnaast bereiken promotionele items 88% van de bevolking van 14 jaar of ouder meer dan ieder ander medium. Dus naast het feit dat relatiegeschenken in verhouding goedkoper zijn dan een TV commercial, blijkt dat ze ook effectiever zijn. Dit is te zien in onderstaande grafiek. (PPP 2014)

De herinnering van reclame wordt minstens verdubbeld en dus positief beïnvloed door volgende vier factoren: aangenaam, originaliteit, kwaliteit en bedrukt. Door het inzetten van relatiegeschenken kunt u zeer scherp inspelen op deze factoren en zal uw reclame vaker herinnerd worden door uw klanten. (PPP 2014)

Betrouwbaar zaken doen
sinds 1999